97% reklam piwa jest zgodne z krajowymi standardami reklamowymi

Opublikowano: 9 listopada 2007

[skyday-main-image id=”45″]
[skyday-excerpt]

Badania dowodzą, że 97 % reklam piwa jest zgodne z krajowymi standartami reklamy, udowadniając skuteczność samoregulacji w reklamowaniu piwa.

[/skyday-excerpt]

Badanie opublikowane w Beer Advertising in Europe przez niezależnych badaczy na zlecenie Brewers of Europe ujawnia, że 97 % reklam piwa w telewizji i prasie jest zgodna ze standartami narzuconymi przez organy lokalne zarządzające samoregulacją reklamy.

 

„Branża piwna w Europie nieustannie dąży do spełnienia społecznych oczekiwań w zakresie odpowiedzialnej reklamy. Standarty reklamy ustanowione w 2003 w Guidelines for Responsible Commercial Communications for Beer Brewers of Europe, ciągle dostarczają szczegółowych wskazówek dla całej branży” powiedział Rodolphe de Looz, Sekretarz Generalny Brewers of Europe.

 

„Zostały ustanowione jasne zasady rozpatrywania skarg przeciwko nieodpowiedzialnej reklamie piwa i będziemy zachęcać każdego kto ma problem z jakąkolwiek reklamą, by zgłaszał skargę.”

 

Niecałe 3% zgłaszanych skarg odnośnie reklamy dotyczy reklam alkoholu. Liczba zgłaszanych reklamacji odnośnie reklam piwa jest jeszcze mniejsza.

Brewers of Europe jest oficjalnym głosem europejskiej branży piwowarskiej w Unii Europejskiej oraz jej instytucjach. Członkostwo obecnie obejmuje 25 krajowych organizacji browarów, reprezentując 95 % produkowanego piwa w UE i dając pracę bezpośrednio oraz pośrednio 2.6 milionom ludzi, 1,2% wszystkich miejsc pracy w Unii Europejskiej.

 

Nigdy nie jeżdżę po alkoholu

 

27 marca 2008 r. w Pałacu Prymasowskim odbyła się konferencja prasowa na temat nowej inicjatywy przemysłu piwowarskiego z udziałem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz psychologa społecznego, Pani Moniki Probosz.

 

Od 1 kwietnia 2008 r. na butelkach i puszkach piwa sukcesywnie pojawiać się będą komunikaty apelujące o nie prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu.

 

Oznakowanie opakowań symbolem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest wspólną inicjatywą browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, reprezentujących ponad 90% rynku piwa w Polsce.

Przedsięwzięcie jest dopełnieniem realizowanej przez przemysł piwowarski długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, a w tym szczególnym przypadku – na temat nie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu.

[skyday-attachments-and-galleries id=”45″ lang=”pl”]

image_pdfimage_print