Carlsberg jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek piw segmentu premium na świecie zmienia pozycjonowanie.

Marka w nowej odsłonie zachęca konsumentów, by nie bali się podejmować odważnych decyzji w swoim życiu i potrafili trzymać się zasad realizując własne cele. Nagrodą za wierność zasadom jest piwo Carlsberg. Światowa kampania tej marki będzie prowadzona pod hasłem „That calls for a Carlsberg!”

Nowa definicja marki Carlsberg odwołuje się do jej dziedzictwa i tradycyjnych wartości. Jednocześnie oddaje aktywny i śmiały charakter współczesnego pokolenia konsumentów piwa. Carlsberg jest nagrodą dla wszystkich, którzy chętnie podejmują wyzwania, realizują własne cele i pragnienia.

Czwarty co do wielkości koncern browarniczy na świecie, posiadający w swoim portfelu ponad 500 marek (m.in. rosyjska Baltika, czy francuski Kronenbourg), używa obecnie jednego z najsłynniejszych sloganów reklamowych: „Probably the best beer in the world” artykułowanego oryginalnie przez aktora Orsona Wellesa.

Założyciel Carlsberg, J.C. Jacobsen był taki sam, gdy 180 lat temu założył własny browar w wieku zaledwie 24 lat. Dzięki podróżom poznał najnowsze osiągnięcia tamtych czasów, by następnie zrewolucjonizować przemysł browarniczy i dzięki wielkim odkryciom naukowym ustabilizować jakość piwa na wysokim poziomie.

Ogólnoświatowa kampania wprowadzająca to sposób na opowiedzenie naszej historii, zarówno na rynkach dojrzałych, jak i nowych. Podkreślamy, że Carlsberg jest czymś więcej niż tylko piwem. To przede wszystkim część naszego dziedzictwa i pasji oraz innowacyjności założyciela. – mówi J?rgen Buhl Rasmussen, CEO Grupy Carlsberg.

Istotnym narzędziem komunikacji będzie nowa identyfikacja wizualna, która została przygotowana w oparciu o cztery elementy: odwagę, autentyczność, nowoczesność i przystępność.

Logo Carlsberg, zaprojektowane w 1904 roku w stylu Art Nouveau przez słynnego duńskiego artystę Thorvalda Bindesb?lla, to główny element rozpoznawczy marki. Duńską koronę królewską, znak oficjalnego piwa królewskiego dworu, uproszczono i nadano jej bardziej zdecydowany charakter. Na wyrazistości zyskał kolor zielony, używany od 1904 roku. Obecny kolor złota został zastąpiony bardziej wyrafinowanym stopem złota i srebra. Dodatkowo po raz pierwszy w historii nowe logo łączy wszystkie trzy elementy: gwiazdę browarniczą, liść chmielu oraz informację „Kopenhaga 1847” – miejsce i datę pierwszego warzenia piwa w zakładach J.C. Jacobsena. Ma to podkreślić autentyczność, wysoką jakość oraz korzystanie z najlepszych składników. Nowa identyfikacja wizualna ma uczynić z marki Carlsberg markę bardziej spójną, atrakcyjną i wyróżniającą się.

Ponadto, ikona marki, słynna zielona butelka Carlsberg, zyska bardziej nowoczesny design. Nowe, profilowane opakowanie, zaprojektowane zgodnie ze zmienioną identyfikacją wizualną, pojawi się na 140 rynkach światowych. Teraz butelki Carlsberg z wypukłym logo będą mieć 50% mniej zdobień, dzięki czemu będą bardziej wyraziste. Ponadto na głównych butelkach – 500 oraz 600ml – pojawia się nowatorska na polskim rynku dolna etykieta, której celem jest poprawienie zauważalności logotypu.

Proces zmiany pozycjonowania marki odbywa się jednocześnie na 140 rynkach. Z tego względu jest to ogólnoświatowe i niesamowicie ekscytujące przedsięwzięcie – podsumowuje Khalil Younes, Starszy Wiceprezes ds. Sprzedaży, Marketingu i Innowacji Grupy Carlsberg.

Po zakończeniu kampanii, odświeżone opakowania wsparte przez komunikację marketingową będą, nie tylko odzwierciedlać nowe pozycjonowanie marki, ale także zapewni jej spójność i rozpoznawalność. Inwestycje w markę Carlsberg skoncentrują się na rozszerzeniu kanałów dystrybucji tak, aby być bliżej konsumentów. Poprzez intensywne inwestycje w nowe pozycjonowanie marki Carlsberg, Grupa Carlsberg aspiruje do miana najszybciej rozwijającej się firmy piwowarskiej na świecie. Firma oczekuje podwojenia zysków z marki Carlsberg do roku 2015.