Druga odsłona Klubu DRIvera

Opublikowano: 8 czerwca 2009

[skyday-main-image id=”73″]
[skyday-excerpt]

Klub DRIvera powstał w ubiegłym roku jako platforma on-line kampanii ?Prowadzący ? niepijący?. Celem programu jest edukowanie młodych kierowców i promowanie zasady: ?Nigdy nie jeżdżę po alkoholu!? oraz idei ?wyznaczonego kierowcy? (DRIvera).

[/skyday-excerpt]

Wspólne przedsięwzięcie ma za zadanie budować społeczność odpowiedzialnych kierowców. Mamy już wiele doświadczeń za sobą, od kilku lat przemysł realizuje kampanie edukacyjne w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Oddźwięk społeczny i zainteresowanie mediów pokazują, że nasze działania mają sens i są pozytywnie dostrzegane – mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie. Przeniesienie działań edukacyjnych do internetu i realizowanie ich w partnerstwie z portalem Onet.pl zwiększy zasięg działań oraz pozwoli na skuteczniejsze dotarcie z przekazem kampanii do młodych kierowców – dodaje Gut.

W tym roku Klub DRIvera stał się integralną częścią serwisu OnetMoto.

Po każdym świątecznym weekendzie poznajemy zatrważające statystyki wypadków drogowych. To udowadnia, że wciąż istnieje ogromna społeczna potrzeba edukowania o zachowaniu bezpieczeństwa na drodze. Postanowiliśmy wykorzystać do tego celu nasz nowy serwis OnetMoto. Uruchamiając Klub DRIvera chcemy zainteresować jak najwięcej osób tematem bezpiecznej jazdy – mówi Paweł Klimiuk, Rzecznik Prasowy Grupy Onet.pl

Serwis klubdrivera.pl ma za zadanie promować bezpieczne zachowania wśród młodych kierowców, dlatego łączy w sobie elementy edukacji i zabawy. Część informacyjna serwisu zawiera materiały prezentujące idee „wyznaczonego kierowcy” (Designated driver, DRIver w kampanii „Prowadzący – niepijący”), podane zostały również przykłady europejskich kampanii promujących ten mechanizm. W specjalnie przygotowanej zakładce serwisu internauci mogą znaleźć odpowiedź na pytanie kim jest DRIver, zalogować się do Klubu oraz wziąć udział w konkursie. Sekcja gier serwisu zawiera wiele aplikacji m.in. wirtualny alkotest, który w oparciu o matematyczny algorytm pozwoli oszacować stężenie alkoholu we krwi. Inną propozycją jest gra DRIver oraz symulator.

Uruchomieniu serwisu Klubu DRIvera na MotoOnet towarzyszył konkurs, który wystartował 27 kwietnia. Aby wziąć w nim udział wszyscy chętni klubowicze musieli odpowiedzieć na kilka zadanych przez organizatorów pytań dotyczących nie prowadzenia pojazdów po alkoholu. Konkurs przyciągną całą rzeszę uczestników i cieszył się ogromną popularnością. Mimo wielu wymogów, które należało spełnić aby móc walczyć o zwycięstwo wzięło w nim udział ponad 1600 osób. Spośród wszystkich odpowiedzi wybranych zostało 17 najciekawszych. Ich autorzy spędzą niezapomniany moto weekend ze Szkołą Jazdy Subaru. Szkolenie pod okiem najlepszych kierowców na torze wyścigowym „Kielce”, przejażdżki Subaru Impreza STi, Mitsubishi Lancer Evo, Lamborghini Gallardo, Honda Civic Type R, dynamiczna jazda w łuku, omijanie przeszkód na płycie poślizgowej, jazda w alkogoglach, to tylko niektóre z atrakcji czekające na zwycięzców. Odpowiedzi na zadane pytanie „Jakie, twoim zdaniem, kary powinni ponosić kierowcy prowadzący po spożyciu alkoholu? nie pozostawiły wątpliwości – klubowicze niezwykle surowo karaliby nietrzeźwych kierowców. Zwracali oni szczególną uwagę na kary psychiczne oraz działania uświadamiające skutki prowadzenia po alkoholu. Pisali także o możliwości oznaczania pojazdów oraz ich konfiskacie. Lista nagrodzonych znajduje się na

www.moto.onet.pl/klubdrivera/konkurs/zwyciezcy

 

[skyday-attachments-and-galleries id=”73″ lang=”pl”]

image_pdfimage_print