Klub DRIvera

Opublikowano: 22 września 2008

[skyday-main-image id=”36″]
[skyday-excerpt]
Każdy uczestnik Klubu bierze udział w specjalnych konkursach z wiedzy nt. bezpieczeństwa ruchu drogowego, ma również dostęp do interaktywnych narzędzi: gier i symulatora.
[/skyday-excerpt]

Celem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie – pomysłodawców kampanii „Prowadzący – niepijący”, jest zaprezentowanie jej idei w internecie, dzięki czemu rozszerzony zostanie zakres oddziaływania programu edukacyjnego. Kampania „Prowadzący – niepijący” tego lata swoim zasięgiem obejmie dwa nadmorskie miasta: Gdańsk i Sopot. Podczas prowadzonych animacji edukacyjnych organizatorzy będą zachęcać uczestników do przystąpienia do internetowego Klubu Drivera.

Kampania będzie realizowana od 7 do 31 sierpnia w wybranych lokalach, pubach, na przejściach dla pieszych oraz na wyznaczonych drogach Gdańska i Sopotu. Specjalne przeszkolone przez policyjnego psychologa zespoły promotorów będą – poprzez zabawę – edukować bawiących się gości na temat zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów po alkoholu.

Zabawa w wyznaczonego kierowcę, tzw. designated driver, to propozycja dla osób, które danego wieczoru nie będą spożywały alkoholu i odwiozą swoich znajomych bezpieczne do domu. Każdy wyznaczony kierowca zostanie symbolicznie wyróżniony i nagrodzony. Uczestnicy zabawy dzięki specjalnym okularom – alkogoglom będą mogli nie tylko po raz kolejny usłyszeć, ale wreszcie poczuć i zrozumieć, w jaki sposób alkohol działa na zdolności psychomotoryczne kierowców i upośledza zdolność prowadzenia pojazdu.

Osoby, które pojawią się w klubach, biorących udział kampanii „Prowadzący – niepijący”, będą zapraszane do internetowego Klubu DRIvera (www.klubdrivera.pl). Odpowiadając mailowo na proste pytania z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego, mają szansę na otrzymanie atrakcyjnych nagród, m.in. nawigacji samochodowej GPS czy specjalistycznych kursów doszkalających umiejętności kierowców. Na stronie internetowej Klubu dostępne są różne aplikacje m.in. wirtualny alkotest, który w oparciu o matematyczny algorytm pozwoli oszacować stężenie alkoholu we krwi. Inną propozycją jest gra DRIver. Już wkrótce dostępne będą pozostałe aplikacje edukujące przez zabawę m.in. symulator.

Animacjom w trójmiejskich klubach towarzyszą działania ambientowe. Na przejściach dla pieszych mieszkańcy Gdańska i Sopotu spotkają mini – manifestacje przeciwko prowadzeniu samochodów po spożyciu alkoholu, a krążące lawety z wrakami samochodów będą obrazować konsekwencje jazdy po alkoholu.

Od samego początku kampanii „Prowadzący – niepijący” patronuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Drogowego oraz Komenda Główna Policji. Swojego poparcia i patronatu kampanii na Pomorzu udzielił także Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz oraz Wiceprezydent Sopotu Wojciech Fułek. Program jest dodatkowo wspierany przez Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku.

Za kampanię „Prowadzący – niepijący” oraz pozostałe działania z zakresu społecznej odpowiedzialności realizowane dla Związku Browary Polskie odpowiada agencja Marketing & Communications Consultants. Serwis internetowy został przygotowany przez interaktywną agencję Byss.

[skyday-attachments-and-galleries id=”36″ lang=”pl”]

image_pdfimage_print