Prowadzący ? niepijący w Sopocie

Opublikowano: 22 września 2008

[skyday-main-image id=”34″]
[skyday-excerpt]
Swojego poparcia i patronatu kampanii udzielił prezydent Gdańska Paweł Adamowicz oraz wiceprezydent Sopotu Wojciech Fułek. Program został dodatkowo wsparty przez Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku. Przez cały okres trwania kampanii pomorska policja prowadziła wzmożone kontrole trzeźwości kierowców. Wśród 1080 skontrolowanych użytkowników dróg, funkcjonariusze zatrzymali 18 nietrzeźwych kierowców.
[/skyday-excerpt]

Od 8 do 31 sierpnia 2008 w wybranych lokalach, pubach, na przejściach dla pieszych oraz na wyznaczonych skrzyżowaniach Gdańska i Sopotu obowiązywał Bezpieczny Ruch Imprezowy. Po głównych drogach dwóch miast poruszały się lawety z wrakami samochodów, a na przejściach dla pieszych można było spotkać „mini manifestacje” – wszystkie działania przestrzegały przed prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu. Jednak główne działania były prowadzone tam, gdzie rodzi się problem czyli w lokalach. Animatorzy odwiedzali pomorskie puby, gdzie za pomocą prostych gier i zabaw oraz przy wykorzystaniu interaktywnych narzędzi zwracali uwagę młodych ludzi na problem nietrzeźwych kierowców.

Dużym powodzeniem wśród bawiących się gości cieszyły się interaktywne akcesoria wykorzystywane przez animatorów. Alko-gogle imitujące sposób widzenia po alkoholu przekonywały wątpiących. Animatorzy w pomorskich klubach szukali kierowców, którzy danego wieczoru zgodzili się pić alkoholu i bezpiecznie odwieźć swoich znajomych do domu. Wyznaczeni kierowcy zostali symbolicznie wyróżnieni przez organizatorów kampanii.

Spośród ok. 7700 osób, które odwiedziły w czasie trwania kampanii gdańskie i sopockie lokale, 5500 udało się namówić do wzięcia udziału w prowadzonych animacjach. A 600 spośród nich zasłużyło na przydomek DRIvera, czyli Dyżurnego Ruchu Imprezowego i zostało wyróżnionych brelokiem.

Podczas wieczornych animacji rozdawane były także karty zapraszające do internetowego Klubu DRIvera. Osoby, które prawidłowo wypełniły kupon konkursowy, lub zarejestrowały się na stronie klubdrivera.pl, w najbliższych dniach otrzymają pytanie konkursowe. Na klubowiczów, którzy wykażą się znajomością zasad ruchu drogowego oraz refleksem czekają atrakcyjne nagrody m.in. kursy doszkalające umiejętności kierowców czy nawigacja samochodowa GPS.

Dotychczas akcja „Prowadzący – niepijący” przeprowadzona została w Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Lublinie, Gdańsku i Sopocie. W programie wzięło udział już ponad 75 tysięcy osób. Badania TNS OBOP przeprowadzone po akcji w Łodzi pokazały, iż zdaniem 59% respondentów akcja w lokalach dobrze spełniała zadanie uświadamiania osobom pijącym alkohol, iż nie powinni prowadzić pojazdu po jego spożyciu. Organizatorzy planują kontynuowanie działań w kolejnych aglomeracjach Polski.

1 kwietnia br. przemysł piwowarski wprowadził oznakowanie opakowań piwa symbolem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Projekt jest integralną częścią realizowanego przez przemysł wieloletniego programu edukacyjnego na temat nie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Symbol „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” znalazł się na butelkach i puszkach piwa produkowanych w Polsce przez browary – sygnatariuszy „Porozumienia”.

[skyday-attachments-and-galleries id=”34″ lang=”pl”]

image_pdfimage_print