Dobrowolne znaki odpowiedzialnościowe

Dobrowolne znaki odpowiedzialnościowe – znajdziesz na każdym opakowaniu i w każdej reklamie!

 

nigdy_nie_jezdze_po_alkoholualkohol_tyllko_dla_pelnoletnichw_ciazy_nie_pije_alkoholu

 

Cele

Charakterystyczne oznaczenia „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „18- Alkohol tylko dla pełnoletnich” będą od maja 2011 występować rotacyjnie na wszystkich pojedynczych i zbiorczych opakowaniach piwa produkowanego przez browary należące do Związku, a także na wszystkich reklamach audiowizualnych, przede wszystkim telewizyjnych i kinowych, gdzie mają zajmować 10% powierzchni obrazu i być emitowane przez 10% czasu trwania spotu. Tego typu oznaczenia członkowie Związku zaczęli stosować już wcześniej – od końca kwietnia 2008 roku charakterystyczne „kluczyki” pojawiły się na puszkach i butelkach piwa, zaś „18” zaczęła być obecna w reklamie w lipcu 2010. Oznaczenia te są dobrowolną inicjatywą branży – ich stosowania nie są wynikają z przepisów prawa.