Branża piwowarska zaprezentowała bogactwo kultury piwnej Relacja z gali Piwne Pozytywy 2013

 

69 marek piwa, 12 stylów piwnych, grono ekspertów oraz znakomitych osobistości w jednym miejscu – gala Piwnych Pozytywów 2013 za nami. Pomysłodawca wydarzenia – Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, skupiający liderów rynku – Carlsberg Polska, Grupę Żywiec, Kompanię Piwowarską w ten sposób prezentuje bogactwo kultury złotego trunku!

 

Degustacje, pokazy i odpowiedzialność

Wydarzenie odbyło się 23 października w warszawskiej restauracji Endorfina i  było pierwszym tego typu przedsięwzięciem branżowym w Polsce. Jego główna idea to szeroka prezentacja kultury piwnej w Polsce. Goście wydarzenia mogli skorzystać z rad najlepszych piwnych ekspertów, skosztować specjalnie wyselekcjonowanych i dopasowanych do stylów piwnych potraw. Wśród przybyłych znalazła się liczne grono przedstawicieli parlamentu: m.in. posłowie Komisji Finansów Publicznych; Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki; Rolnictwa, Parlamentarnej Grupy Kobiet, senatorowie, a także przedstawiciele organizacji branżowych oraz świata mediów.

Niewątpliwą atrakcją była również specjalnie przygotowana strefa odpowiedzialności społecznej, gdzie zebrani zapoznali się z kampaniami realizowanymi przez ZPPP Browary Polskie. Każdy zainteresowany pod okiem animatorów Klubu DRIvera miał możliwość przetestowania alkogogli oraz sprawdzenia swoich sił na symulatorze jazdy po alkoholu. 

 

Piwne Pozytywy 2013 rozdane

Podczas oficjalnej części wydarzenia zostały rozdane nagrody Piwne Pozytywy 2013. To pierwsza edycja konkursu, choć pomysłodawcy liczą, że wydarzenie na stałe wpisze się do kalendarza imprez branży piwowarskiej. Nagrodzono osoby, które przez wiele lat współtworzyły programy ograniczania łatwego dostępu nieletnich do alkoholu – Komenda Głowna Policji, działały na rzecz bezpieczeństwa na drogach – poseł Beata Bublewicz, a także aktywnie angażowały się w  tworzenie kultury piwnej w Polsce – Politechnika Łódzka, dr Andrzej Sadownik oraz Bractwo Piwne. Wydarzenie uświetnił koncert Marcina Nowakowskiego, który grą na saksofonie stworzył wyjątkowy nastrój.

 

Świadomie i odpowiedzialnie

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie od wielu lat prowadzi liczne kampanie mające na celu propagowanie odpowiedzialnej sprzedaży, świadomej konsumpcji oraz podejmowanie i wspieranie inicjatyw edukacyjnych w tym zakresie. Na swoim koncie ma wielokrotnie nagradzane akcje, m.in. Pozory mylą, dowód nie. Dodatkowo w ramach samoregulacji na opakowaniach oraz spotach telewizyjnych browary zrzeszone w Związku Browary Polskie wprowadzają dobrowolne znaki odpowiedzialnościowe, m.in. w tym roku pojawił się symbol „W ciąży nie pije alkoholu”. Jest to trzeci znak obok „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”. Branża piwowarska ma znaczący wpływ na gospodarkę, poprzez duże wpływy do budżetu państwa z tytułu podatków i zatrudnienie. Sponsorujemy drużyny sportowe i różnego typu mistrzostwa. Organizujemy festiwale muzyczne, konkursy dla artystów i wiele innych wydarzeń kulturalnych. Od lat miliony ludzi spędza przy piwie miłe chwile z przyjaciółmi i bardzo nas cieszy, że warząc piwo, wytwarzamy w jakimś sensie również pozytywne emocje – dodaje Tomasz Bławat, prezes ZPPP Browary Polskie.

Galeria