Działania branży przeciwko prowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu

5 stycznia 2016

Rusza ogólnopolska inicjatywa przeciwko pijanym kierowcom

Badania Instytutu Transportu Samochodowego ITS oraz dane statystyczne Policji wskazują, że w  latach 2000-2012 liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców spadła o ponad połowę (55,4%). Szeroka koalicja firm i instytucji, działających na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, zamierza wykorzystać wzrost świadomości społeczeństwa, aktywizując Polaków do poparcia hasła „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i umieszczenia nalepki z takim napisem na tylnej szybie samochodu.

Czytaj więcej
10 lipca 2013

Klub DRIvera na Facebooku – społeczność bezpiecznych powrotów z imprezy

W 2010 roku główne działania podejmowane w ramach akcji edukacyjnej Klub DRIvera przeniesione zostały do social media, gdzie na Facebooku założony został fan page Klubu Dyżurnego Ruchu Imprezowego https://www.facebook.com/klubdrivera. Stworzenie na popularnym portalu społecznościowym platformy skupiającej inicjatywy podejmowane w ramach akcji Klub DRIvera motywowane było chęcią dotarcia do większej ilości młodych ludzi i uczynienia z nich lojalnych ambasadorów idei „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2007 – Śląsk

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie wraz z Radiem Katowice w województwie śląskim przeprowadził wspólną kampanię społeczną przeciwko prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu: „Prowadzący – niepijący!”.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2006 – Edycja Łódź

Akcja Prowadzący – niepijący! rozpoczęła się 10 listopada i trwała przez cztery weekendy (piątek, sobota). Akcja została zorganizowana przez ZPPP Browary Polskie, przebiegała pod Patronatem Prezydenta m. Łodzi – p. Jerzego Kropiwnickiego, przy wsparciu Komendy Głównej Policji, Komendy Wojewódzkiej Policji, organizacji konsumenckiej – Bractwo Piwne oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2008 – Trójmiasto

Swojego poparcia i patronatu kampanii na Pomorzu udzielił Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz oraz Wiceprezydent Sopotu Wojciech Fułek. Program był dodatkowo wspierany przez Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku. Prowadzone działania zyskały dodatkowe wsparcie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień od Alkoholu.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2007 – Kraków

W dniach 20 kwietnia – 6 maja 2007 roku w 30 lokalach Krakowa obowiązywał Bezpieczny Ruch Imprezowy. ZPPP Browary Polskie realizowały kampanię „Prowadzący – niepijący”. Swojego poparcia i patronatu kampanii w Krakowie udzielił Prezydent Miasta Pan Jacek Majchrowski, akcja była również wspierana przez Małopolską Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, która przez czas trwania akcji prowadziła wzmożone kontrole trzeźwości kierowców, zwłaszcza w okolicach nocnych lokali.

Czytaj więcej
1 stycznia 2004

2004-2005 – druga edycja

Druga edycja kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" odbyła się w latach 2004-5. pod hasłem "Twój sprzeciw ma znaczenie" . Grupą, do której kierowane były działania, byli klienci sklepów, świadkowie sprzedaży, często wykazujący brak zainteresowania wobec problemu udostępniania alkoholu nieletnim. W całej Polsce odbywała się kontrola punktów sprzedaży alkoholu, gdzie przyznawano Certyfikaty Rzetelnego Sprzedawcy oraz Żółte Kartki Ostrzegawcze.

Czytaj więcej
1 stycznia 2003

2003 – pierwsza edycja

Pierwsza edycja kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" odbyła się w roku 2003. Jej adresatami byli m.in. sprzedawcy i właściciele sklepów oraz punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia na miejscu - restauracji, pubów i kawiarni. Kampania ma przypomnieć sprzedawcom o obowiązku sprawdzania wieku kupującego alkohol, jeśli jego wygląd sugeruje, że może być to osoba niepełnoletnia. Uprawnienia takie daje sprzedawcy ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Art. 15). Odbiorcami kampanii są również świadkowie sprzedaży. Organizatorom kampanii zależy, aby dorośli reagowali, gdy widzą nastolatków, którym sprzedawany jest alkohol.

Czytaj więcej
Pokaż więcej Pokaż mniej