Klub DRIvera na Facebooku – społeczność bezpiecznych powrotów z imprezy

W 2010 roku główne działania podejmowane w ramach akcji edukacyjnej Klub DRIvera przeniesione zostały do social media, gdzie na Facebooku założony został fan page Klubu Dyżurnego Ruchu Imprezowego https://www.facebook.com/klubdrivera. Stworzenie na popularnym portalu społecznościowym platformy skupiającej inicjatywy podejmowane w ramach akcji Klub DRIvera motywowane było chęcią dotarcia do większej ilości młodych ludzi i uczynienia z nich lojalnych ambasadorów idei „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.

W celu zwiększenia zaangażowania i interakcji internautów, na fan page’u Klubu DRIvera poza regularnym pojawianiem się wpisów, których przekaz nawiązuje do idei braku tolerancji dla prowadzenia samochodu w stanie nietrzeźwym, inicjowane były angażujące konkursy. Aplikacje konkursowe, poza tym, że oferowały użytkownikom dobrą rozrywkę i atrakcyjne nagrody, zawierały także przekaz dotyczący potrzeby odpowiedzialnego zachowania na drodze.

W ramach konkursu „Dekalog DRIvera” zadaniem uczestników było zaproponowanie zasad, którymi powinien kierować się DRIver, czyli Dyżurny Kierowca. Przyjęto, że pierwsza i najważniejsza zasada jest oczywista „Piłeś – nie jedź”, dlatego internauci proszeni byli o pomysły do pozostałych dziewięciu haseł dekalogu. Stopień zaangażowania internautów oraz ich wzajemnej interakcji przerósł oczekiwania organizatorów – w konkursie wzięło udział 415 osób, a grono fanów profilu na Facebooku powiększyło się o ponad 2 tysiące nowych użytkowników.

Kolejny konkurs – „Prawo Jazdy DRIvera” przewidywał udzielenie prawidłowych odpowiedzi na pytania dotyczące bezpieczeństwa na drodze. Dzięki takiemu założeniu internauci mieli okazję do przypomnienia sobie najważniejszych aspektów bezpieczeństwa na drodze. Każdy z użytkowników konkursu, który udzielił prawidłowych odpowiedzi, otrzymywał „Prawo Jazdy DRIvera” – symboliczny spersonalizowany certyfikat wzięcia udziału w konkursie. W aplikacji konkursowej udział wzięło ponad 1500 osób, a grono fanów profilu Klubu Dyżurnego Kierowcy powiększyło się o ponad 2 tysiące osób.

Z uwagi na bardzo dużą popularność, jaką cieszył się konkurs „Prawo Jazdy DRIvera”, zdecydowano o jego kontynuacji. Druga edycja konkursu spotkała się z jeszcze większym zainteresowaniem fanów niż poprzednia, aktywizując wokół idei bezpieczeństwa ruchu na drodze ponad 4 tysiące osób. W czasie trwania aplikacji liczba fanów profilu Klubu DRIvera wzrosła o ponad 5 tysięcy osób, dając w rezultacie łączną liczbę 22 241 osób – ludzi, dla których bezpieczny powrót z imprezy jest równie ważny, co dobra zabawa. Te i inne niezwykle ważne zasady promowane na profilu Klubu DRIvera trafiają codziennie do coraz większej grupy osób, kształtując społeczność osób niewyrażających zgody na prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu.

 

Poza prowadzeniem platformy Klub DRIvera na Facebooku, Związek Browary Polskie kontynuuje działania realizowane od kilku lat w ramach programu edukacyjnego „Prowadzący – niepijący” – akcji objętej auspicjami Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W ramach tej dobrowolnej inicjatywy animatorzy Klubu Drivera obecni są na wielu ogólnokrajowych i lokalnych wydarzeniach o tematyce bezpieczeństwa w ruchu drogowym, gdzie za pomocą alkogogli i symulatora jazdy promują zasadę „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. 

Galeria