Kampanie

23 lutego 2016

W Polsce co roku rodzi się około 1000 dzieci z zaburzeniami powodowanymi spożywaniem alkoholu przez kobietę w czasie ciąży, które określane są mianem Płodowego Zespołu Alkoholowego (FAS)

Za skalę tego negatywnego zjawiska odpowiada niska świadomość w zakresie wpływu alkoholu na rozwijający się płód, a także związane z tym przyzwolenie społeczne dla spożywania alkoholu przez kobiety ciężarne. W powszechnym przekonaniu nadal obecny jest stereotyp znikomej szkodliwości, a nawet dobroczynnego wpływu niewielkiej ilości alkoholu na zdrowie kobiety w okresie ciąży. Tymczasem ginekolodzy podkreślają, że nie istnieje „bezpieczna” ilość alkoholu, którą kobieta w ciąży może wypić bez narażania swojego dziecka na ryzyko wad wrodzonych określanych Zespołem FAS, w związku z tym kobiety spodziewające się dziecka winny zachować bezwzględną abstynencję przez cały okres ciąży. 

Czytaj więcej
5 stycznia 2016

Rusza ogólnopolska inicjatywa przeciwko pijanym kierowcom

Badania Instytutu Transportu Samochodowego ITS oraz dane statystyczne Policji wskazują, że w  latach 2000-2012 liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców spadła o ponad połowę (55,4%). Szeroka koalicja firm i instytucji, działających na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, zamierza wykorzystać wzrost świadomości społeczeństwa, aktywizując Polaków do poparcia hasła „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i umieszczenia nalepki z takim napisem na tylnej szybie samochodu.

Czytaj więcej
1 stycznia 2015

Edycja 2015

„Odpowiedzialny Sprzedawca” – pod takim hasłem odbędzie się V edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej, za pomocą której organizatorzy akcji planują przeszkolić jak największą liczbę sprzedawców z całej Polski.

Czytaj więcej
10 lipca 2013

Klub DRIvera na Facebooku – społeczność bezpiecznych powrotów z imprezy

W 2010 roku główne działania podejmowane w ramach akcji edukacyjnej Klub DRIvera przeniesione zostały do social media, gdzie na Facebooku założony został fan page Klubu Dyżurnego Ruchu Imprezowego https://www.facebook.com/klubdrivera. Stworzenie na popularnym portalu społecznościowym platformy skupiającej inicjatywy podejmowane w ramach akcji Klub DRIvera motywowane było chęcią dotarcia do większej ilości młodych ludzi i uczynienia z nich lojalnych ambasadorów idei „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2007 – Poznań

Kampania „Prowadzący – niepijący” była prowadzona w dniach 15 marca – 1 kwietnia na ulicach i w największych klubach Poznania. Swojego poparcia i patronatu kampanii w Poznaniu udzielił Prezydent Miasta Ryszard Grobelny, akcja była również wspierana przez Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu, oraz Zrzeszenie Transportu Prywatnego – Radio Taxi 9622.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2007 – Warszawa

Browary Polskie w dniach 30 listopada – 16 grudnia 2007 roku wprowadzały w życie zasady Bezpiecznego Ruchu Imprezowego w warszawskich klubach i na warszawskich skrzyżowaniach.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2008 – Lublin

Kampania "Prowadzący - niepijący" była realizowana w Lublinie w dniach 17 kwietnia - 11 maja 2008 roku.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2007 – Poznań

Kampania „Prowadzący – niepijący” była prowadzona w dniach 15 marca – 1 kwietnia na ulicach i w największych klubach Poznania. Swojego poparcia i patronatu kampanii w Poznaniu udzielił Prezydent Miasta Ryszard Grobelny, akcja była również wspierana przez Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu, oraz Zrzeszenie Transportu Prywatnego – Radio Taxi 9622.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2007 – Warszawa

Browary Polskie w dniach 30 listopada – 16 grudnia 2007 roku wprowadzały w życie zasady Bezpiecznego Ruchu Imprezowego w warszawskich klubach i na warszawskich skrzyżowaniach.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2007 – Śląsk

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie wraz z Radiem Katowice w województwie śląskim przeprowadził wspólną kampanię społeczną przeciwko prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu: „Prowadzący – niepijący!”.

Czytaj więcej
29 sierpnia 2012

2006 – Edycja Łódź

Akcja Prowadzący – niepijący! rozpoczęła się 10 listopada i trwała przez cztery weekendy (piątek, sobota). Akcja została zorganizowana przez ZPPP Browary Polskie, przebiegała pod Patronatem Prezydenta m. Łodzi – p. Jerzego Kropiwnickiego, przy wsparciu Komendy Głównej Policji, Komendy Wojewódzkiej Policji, organizacji konsumenckiej – Bractwo Piwne oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego.

Czytaj więcej
17 sierpnia 2012

DRIver

Wyniki badań TNS OBOP wykonane na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w marcu 2006 roku pokazują, że prawie 20 proc. kierowców przynajmniej raz prowadziło samochód pod wpływem alkoholu. Główne powody tego rodzaju zachowania wyłonione w badaniu: Musiałem jakoś wrócić do domu (36 proc.), Wypiłem niedużo, świetnie się czułem (21 proc.), Nie mogłem czekać (11 proc.), Odwoziłem pozostałe osoby (4 proc.).

Czytaj więcej
1 stycznia 2012

Edycja 2012

„Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości.

Czytaj więcej
1 stycznia 2011

Edycja 2011

W 2011 roku Związek Browary Polskie wspólnie z Komendą Główna Policji prowadził działania w ramach III edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Program objęty został honorowym patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości.

Czytaj więcej
1 stycznia 2010

Edycja 2010

W roku 2010 odbyła się II edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, prowadzonej wspólnie przez Związek Browary Polskie i Komendę Główną Policji. Celem programu jest zwiększenie społecznej dezaprobaty na sprzedaż alkoholu niepełnoletnim oraz zmiana zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.

Czytaj więcej
1 stycznia 2009

Edycja 2009

W 2009 roku Związek Browary Polskie wspólnie z Komendą Główna Policji rozpoczął działania w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Kampania była kontynuacją projektu „Alkohol – Nieletnim dostęp wzbroniony!” prowadzonego przez przemysł piwowarski w latach 2003 – 2008.

Czytaj więcej
1 stycznia 2008

2008 – trzecia edycja

W roku 2008 kampania „Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony” została zrealizowana w ramach europejskiego projektu podjętego przez Związek Browary Polskie. Celem złożonego do Europejskiego Forum ds. Alkoholu i Zdrowia zobowiązania było propagowanie odpowiedzialnych postaw wśród osób sprzedających alkohol oraz potencjalnych świadków sprzedaży, mogących niejednokrotnie zapobiec nabyciu alkoholu przez osobę nieletnią.

Czytaj więcej
1 stycznia 2004

2004-2005 – druga edycja

Druga edycja kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" odbyła się w latach 2004-5. pod hasłem "Twój sprzeciw ma znaczenie" . Grupą, do której kierowane były działania, byli klienci sklepów, świadkowie sprzedaży, często wykazujący brak zainteresowania wobec problemu udostępniania alkoholu nieletnim. W całej Polsce odbywała się kontrola punktów sprzedaży alkoholu, gdzie przyznawano Certyfikaty Rzetelnego Sprzedawcy oraz Żółte Kartki Ostrzegawcze.

Czytaj więcej
1 stycznia 2003

2003 – pierwsza edycja

Pierwsza edycja kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" odbyła się w roku 2003. Jej adresatami byli m.in. sprzedawcy i właściciele sklepów oraz punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia na miejscu - restauracji, pubów i kawiarni. Kampania ma przypomnieć sprzedawcom o obowiązku sprawdzania wieku kupującego alkohol, jeśli jego wygląd sugeruje, że może być to osoba niepełnoletnia. Uprawnienia takie daje sprzedawcy ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Art. 15). Odbiorcami kampanii są również świadkowie sprzedaży. Organizatorom kampanii zależy, aby dorośli reagowali, gdy widzą nastolatków, którym sprzedawany jest alkohol.

Czytaj więcej
Pokaż więcej Pokaż mniej