Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Służy firmom zrzeszonym wiedzą i doradztwem w zakresie regulacji rynku i powinności uczestniczących w nim podmiotów. Dbając o dobre imię branży piwowarskiej, promuje współdziałanie na rzecz kultury i konsumpcji alkoholu i jego odpowiedzialnego spożywania.

Cele

  • Ochrona interesów producentów piwa w Polsce – występowanie z propozycjami, wnioskami nowych rozwiązań prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych do organów władzy rządowej oraz samorządu terytorialnego
  • Reprezentowanie członków wobec administracji rządowej i samorządowej, organizacji społecznych oraz związków zawodowych działających w przemyśle piwowarskim
  • Budowanie właściwego wizerunku branży piwowarskiej i jej produktów
  • Prowadzenie działalności ukierunkowanej na kształtowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu poprzez propagowanie kultury picia oraz podejmowanie i wspieranie inicjatyw mających na celu ograniczenie dostępu osobom nieletnim do wyrobów alkoholowych.

Zarząd

Igor Tikhonov

Prezes Zarządu

Prezes Kompanii Piwowarskiej od października 2018 r. Całe swoje zawodowe życie związany z sektorem FMCG. Karierę w branży piwowarskiej rozpoczął w 2001 r. w firmie SABMiller, gdzie pełnił funkcję dyrektora sprzedaży, a następnie dyrektora ds. rozwoju strategicznego w Rosji. W 2008 r. został mianowany dyrektorem generalnym spółki zależnej na Ukrainie, a cztery lata później objął stanowisko dyrektora generalnego na Słowacji.

W roku 2014 Igor Tikhonov stanął na czele rumuńskiej spółki Ursus Breweries, która pod jego kierownictwem osiągnęła pozycję lidera rynku piwa w Rumunii. Przez ostatnie dwa lata odpowiadał również za rozwój firmy na rynku węgierskim, gdzie dał się poznać jako doświadczony strateg. Pod jego przewodnictwem firma powróciła na ścieżkę wzrostu i zaczęła osiągać rekordowe przychody.

Igor Tikhonov ceni sobie pracę z ludźmi. Sukcesy w biznesie porównuje do sportowych zwycięstw – jedne i drugie wymagają wytężonej pracy całego zespołu, a każde osiągnięcie to zastrzyk energii i motywacja do dalszych działań. Chwile spędzone przy piwie mają dla niego szczególną wartość. Uważa, że są najlepszą okazją do przywoływania wspomnień, kultywowania tradycji oraz spędzania czasu w gronie przyjaciół.

Francois-Xavier Mahot

Wiceprezes Zarządu

Francois-Xavier Mahot ukończył studia z zakresu ekonomii na École Supérieure de Commerce de Reims, posiada także tytuł MBA. Do Grupy Heineken dołączył w 1999 roku. Przez ostatnie 3 lata zajmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego Spółki Sociedad Central de Cervejas w Portugalii. Wcześniej pełnił funkcje Dyrektora Generalnego w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Europie Wschodniej. François-Xavier pełnił także funkcję Dyrektora Innowacji w strukturach globalnych Heinekena.

Stanowisko Prezesa Zarządu Grupy Żywiec S.A. obejmuje od 1 stycznia 2019 roku.

Paul Davies

Wiceprezes Zarządu

Prezes zarządu Carlsberg Polska od stycznia 2019 roku.  Jest związany z branżą spożywczą i napojową od blisko 25 lat.

Paul Davies rozpoczął pracę w Grupie Carlsberg na stanowisku dyrektora Brands and Insights w Carlsberg Wielka Brytania ponad 11 lat temu. W 2011 roku objął rolę dyrektora ds. marketingu, a następnie dyrektora sprzedaży Horeca w Carlsberg Szwecja. W 2015 roku awansował na stanowisko wiceprezesa Craft & Speciality w ramach części komercyjnej w centrali Grupy Carlsberg w Kopenhadze, w Danii. W tej funkcji odpowiadał za pozytywny i profitowy rozwój kategorii piw rzemieślniczych  i specjalności piwnych na rynkach, na których działa Grupa.

Zanim dołączył do Grupy Carlsberg pracował dla wiodących firm spożywczych w Wielkiej Brytanii takich jak: United Biscuits, Dairy Crest i Premier Foods na kierowniczych stanowiskach w obszarze marketingu.

Bartłomiej Morzycki

Dyrektor Generalny

Z wykształcenia politolog. Przez ostatnią dekadę zajmował stanowisko eksperta ds. relacji korporacyjnych koncernu 3M Poland. Wcześniej pracował w agencji public relations oraz w instytucjach państwowych, m.in. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz w Sejmie RP. Od 2011 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Członkowie

Kompania Piwowarska

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia – 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzy najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubra, Tyskie, Lecha, Dębowe, Redd’sa oraz kolekcję specjalności Książęcego. Sprawdzone receptury, naturalne składniki, nieskazitelna czystość w browarach, jak również umiejętności doświadczonych piwowarów – sprawiają, że warzone przez Kompanię Piwowarską piwa są cenione w Polsce i za granicą.

Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczymy się o ludzi i środowisko wokół. Realizując strategię „Postaw na piwo” promuje odpowiedzialność i umiarkowanie w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Jest również sponsorem wielu lokalnych drużyn.

kompania-piwowarska-2018

Grupa Żywiec S.A.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce oferujący najszersze portfolio 13 stylów piwnych, 16 marek i 41 produktów.

Marką flagową firmy jest Żywiec – jedna z najcenniejszych polskich marek i jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą również: Heineken, Desperados, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (Polska południowo-wschodnia) i Specjal (Polska północna), Brackie (Polska południowo-zachodnia). Firma prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem). Spółka powiązana jest z Grupą HEINEKEN. W 2015 roku Grupa Żywiec sprzedała ponad 11 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu, Browarach w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r. Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl

GŻ_300x300

Carlsberg Polska

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskiej branży piwowarskiej, będąc jednym z trzech najbardziej znaczących graczy na rynku piwa w Polsce. Carlsberg Polska warzy piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia.  Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty wielokrotnie nagradzanych marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen. Ważną częścią oferty są piwa regionalne –  Bosman, dostępny w regionie Polski północno-zachodniej oraz Piast oferowany w Polsce południowo-zachodniej. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w trzech browarach  o wieloletnich tradycjach piwowarskich, takich jak: Browar Okocim w  Brzesku (1845), Browar Bosman w Szczecinie (1848) i Browar Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi około 1300 pracowników. Firma promuje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, angażuje swoich pracowników w wolontariat, na zasadach wzajemnego poszanowania współpracuje ze swoimi partnerami biznesowymi, działa na rzecz obiegu zamkniętego opakowań, a także odpowiedzialnie gospodaruje wodą oraz energią. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness. Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku. Więcej informacji o firmie: www.carlsbergpolska.pl

Carlsberg_300x300_3

Organizacje partnerskie

Należymy do:

BoE_300x300

1 stycznia 2004 roku Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie przystąpił do europejskiej organizacji browarników The Brewers of Europe. Polska jest pierwszym krajem spośród nowych członków Unii, który przystąpił do wspólnoty browarników przed akcesją.

european road safety charter_300x300

Od 25 października 2006 roku Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest sygnatariuszem European Road Safety Charter (Europejska Karta Bezpieczeństwa Drogowego).

radareklamy_300x300

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest członkiem Rady Reklamy. Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją odpowiadającą za samoregulację w dziedzinie reklamy w Polsce. Działa na rzecz podnoszenia standardów komunikacji marketingowej poprzez promowanie dobrych wzorców oraz piętnowanie nieetycznych i nieuczciwych przekazów reklamowych. System samoregulacji opiera się na Kodeksie Etyki Reklamy, dokumencie opracowanym wspólnie przez przedstawicieli trzech grup tworzących rynek reklamowy w Polsce: reklamodawców, agencje reklamowe i media. Kodeks Reklamowy Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie został dołączony jako aneks nr 1 (Standardy Reklamy Piwa) do Kodeksu Etyki Reklamy.

pracodawcy rp_300x300

Od kwietnia 2016 r. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest członkiem Pracodawców RP, najstarszej i największej organizacji pracodawców w Polsce, działającej od 1989 roku i reprezentującej 12 000 firm zatrudniających łącznie przeszło 5 mln osób.

zpp-logo

Z dniem 01 marca 2018 r. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego przystąpił do Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jest to organizacja, której   celem jest poprawa warunków funkcjonowania przedsiębiorstw w Polsce – inicjuje i wspiera wszelkie działania zmierzające do wyeliminowania z polskiego prawodawstwa ograniczeń działalności gospodarczej przekraczających wymagania UE (UE+0) i tym samym wyrównywania szans konkurencyjnych pomiędzy polskimi i europejskimi przedsiębiorstwami.

Współpracujemy z:

bractwo_piwne_170