Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Służy firmom zrzeszonym wiedzą i doradztwem w zakresie regulacji rynku i powinności uczestniczących w nim podmiotów. Dbając o dobre imię branży piwowarskiej, promuje współdziałanie na rzecz kultury i konsumpcji alkoholu i jego odpowiedzialnego spożywania.

Cele

  • Ochrona interesów producentów piwa w Polsce – występowanie z propozycjami, wnioskami nowych rozwiązań prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych do organów władzy rządowej oraz samorządu terytorialnego
  • Reprezentowanie członków wobec administracji rządowej i samorządowej, organizacji społecznych oraz związków zawodowych działających w przemyśle piwowarskim
  • Budowanie właściwego wizerunku branży piwowarskiej i jej produktów
  • Prowadzenie działalności ukierunkowanej na kształtowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu poprzez propagowanie kultury picia oraz podejmowanie i wspieranie inicjatyw mających na celu ograniczenie dostępu osobom nieletnim do wyrobów alkoholowych.

Zarząd

Andrew Highcock

Prezes Zarządu

Od lat jest związany z rynkiem piwa w Europie i w Polsce. Zanim w 2013 r. objął stanowisko Prezesa Zarządu Kompanii Piwowarskiej kierował browarami należącymi do grupy SABMiller w Rumunii oraz na Słowacji. Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1985 r. Branżę alkoholową poznał pełniąc funkcje zarządcze w obszarze sprzedaży i marketingu w firmie Diageo, która jest jednym z czołowych producentów alkoholi wysokoprocentowych na świecie. W latach 2003-2009 jako dyrektor generalny firmy Maxxium odpowiadał za rozwój biznesu w Europie Południowej oraz Kanadzie.

Andrew Highcock jest mężem Caroline, która mieszka wraz z nim w Warszawie. Mają dwie córki, Alexandrę i Sophię, uczęszczające do szkoły w Anglii. Jest absolwentem anglistyki na Uniwersytecie Cambridge, posiada też wykształcenie akademickie w dziedzinie marketingu. Jest gorącym zwolennikiem kultywowania lokalnych tradycji, kultur i trunków.

Guillaume Duverdier

Wiceprezes Zarządu

Rozpoczął swoją karierę w Grupie HEINEKEN w marcu 2000 r. jako Dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w Brasseries HEINEKEN we Francji. Później zajmował kolejne stanowiska w strukturach międzynarodowych, koncentrując się na rozwoju sprzedaży i produkcji. Od 2006 do 2010 roku był Dyrektorem Generalnym firmy Sonobra w Tunezji, gdzie odpowiadał za stworzenie nowej firmy, w tym budowę nowego browaru i centrów dystrybucyjnych, wprowadzenie na rynek nowych marek, a także zakup i restrukturyzację firmy produkującej napoje bezalkoholowe. W ciągu czterech lat jego urzędowania firma z przynoszącej straty stała się zyskowna. Z Tunezji Guillaume Duverdier przeniósł się do Egiptu, gdzie objął prowadzenie należącej do Grupy HEINEKEN Al Ahram Beverages, firmy produkującej i dystrybuującej piwo, wino, mocne alkohole i napoje bezalkoholowe i posiadającej pięć zakładów produkcyjnych na terenie kraju. Odkąd dołączył do Al Ahram Beverages w Egipcie w 2010 roku nadzorował proces restrukturyzacji, dzięki czemu firma zaczęła osiągać wysoki zysk. Duverdier zarządzał również przeprowadzeniem firmy i jej pracowników przez polityczne turbulencje w styczniu 2011 i w lipcu 2013 roku.

W latach 1994 – 2000 Guillaume Duverdier pracował w Procter and Gamble, zajmując kolejne stanowiska w obszarze zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami.

Guillaume Duverdier urodził się w Paryżu, we Francji. Ma tytuł Magistra Zarządzania Ecole Superieure des Sciences Commerciales Angers (Wyższa Szkoła Nauk Ekonomicznych w Angers). Ukończył również program dla kadr zarządzających HEINEKENA (HEINEKEN Executive Program) w INSEAD, we Francji. Duverdier ma 42 lata. Jest żonaty i ma trójkę dzieci.

Tomasz Bławat

Wiceprezes Zarządu

Od 2008 roku pełnił funkcję CEO ING Insurance & Pensions. Wcześniej, w randze wiceprezesa zarządu, był odpowiedzialny za sprzedaż, dystrybucję i marketing w Kompanii Piwowarskiej, należącej do globalnego koncernu SAB Miller. Pracował także w Procter & Gamble sprawując różne role, w szczytowym momencie zarządzając P&G Baltics Operations. Posiada szerokie doświadczenie na pozycjach menadżerskich w branży FMCG. Cechuje go również głęboka znajomość polskiego i zagranicznego rynku piwa.

Funkcję Prezesa Zarządu Carlsberg Polska pełni od 1 września 2012 roku.

Bartłomiej Morzycki

Dyrektor Generalny

Z wykształcenia politolog. Przez ostatnią dekadę zajmował stanowisko eksperta ds. relacji korporacyjnych koncernu 3M Poland. Wcześniej pracował w agencji public relations oraz w instytucjach państwowych, m.in. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz w Sejmie RP. Od 2011 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Członkowie

Kompania Piwowarska

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia – 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzy najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubra, Tyskie, Lecha, Dębowe, Redd’sa oraz kolekcję specjalności Książęcego. Sprawdzone receptury, naturalne składniki, nieskazitelna czystość w browarach, jak również umiejętności doświadczonych piwowarów – sprawiają, że warzone przez Kompanię Piwowarską piwa są cenione w Polsce i za granicą.

Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczymy się o ludzi i środowisko wokół. Realizując strategię „Postaw na piwo” promuje odpowiedzialność i umiarkowanie w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Jest również sponsorem wielu lokalnych drużyn.

KP_300x300

Grupa Żywiec S.A.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce oferujący najszersze portfolio 13 stylów piwnych, 16 marek i 41 produktów.

Marką flagową firmy jest Żywiec – jedna z najcenniejszych polskich marek i jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą również: Heineken, Desperados, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (Polska południowo-wschodnia) i Specjal (Polska północna), Brackie (Polska południowo-zachodnia). Firma prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem). Spółka powiązana jest z Grupą HEINEKEN. W 2015 roku Grupa Żywiec sprzedała ponad 11 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu, Browarach w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r. Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl

GŻ_300x300

Carlsberg Polska

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskiej branży piwowarskiej, będąc jednym z trzech najbardziej znaczących graczy na rynku piwa w Polsce. Carlsberg Polska warzy piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia.  Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty wielokrotnie nagradzanych marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen. Ważną częścią oferty są piwa regionalne –  Bosman, dostępny w regionie Polski północno-zachodniej oraz Piast oferowany w Polsce południowo-zachodniej. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w trzech browarach  o wieloletnich tradycjach piwowarskich, takich jak: Browar Okocim w  Brzesku (1845), Browar Bosman w Szczecinie (1848) i Browar Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi około 1300 pracowników. Firma promuje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, angażuje swoich pracowników w wolontariat, na zasadach wzajemnego poszanowania współpracuje ze swoimi partnerami biznesowymi, działa na rzecz obiegu zamkniętego opakowań, a także odpowiedzialnie gospodaruje wodą oraz energią. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness. Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku. Więcej informacji o firmie: www.carlsbergpolska.pl

Carlsberg_300x300_3

Organizacje partnerskie

Należymy do:

BoE_300x300

1 stycznia 2004 roku Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie przystąpił do europejskiej organizacji browarników The Brewers of Europe. Polska jest pierwszym krajem spośród nowych członków Unii, który przystąpił do wspólnoty browarników przed akcesją.

european road safety charter_300x300

Od 25 października 2006 roku Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest sygnatariuszem European Road Safety Charter (Europejska Karta Bezpieczeństwa Drogowego).

radareklamy_300x300

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest członkiem Rady Reklamy. Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją odpowiadającą za samoregulację w dziedzinie reklamy w Polsce. Działa na rzecz podnoszenia standardów komunikacji marketingowej poprzez promowanie dobrych wzorców oraz piętnowanie nieetycznych i nieuczciwych przekazów reklamowych. System samoregulacji opiera się na Kodeksie Etyki Reklamy, dokumencie opracowanym wspólnie przez przedstawicieli trzech grup tworzących rynek reklamowy w Polsce: reklamodawców, agencje reklamowe i media. Kodeks Reklamowy Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie został dołączony jako aneks nr 1 (Standardy Reklamy Piwa) do Kodeksu Etyki Reklamy.

pracodawcy rp_300x300

Od kwietnia 2016 r. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest członkiem Pracodawców RP, najstarszej i największej organizacji pracodawców w Polsce, działającej od 1989 roku i reprezentującej 12 000 firm zatrudniających łącznie przeszło 5 mln osób.

Współpracujemy z:

bractwo_piwne_170