Browary Polskie coolturalnie warzą piwo z łódzkimi studentami

27 i 28 maja na terenie Politechniki Łódzkiej odbyła się III edycja Coolturalnego Festiwalu Piwa – imprezy, której głównym celem jest promowanie bogatej kultury piwa oraz propagowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Realizację tych celów po raz drugi wsparł Związek Browary Polskie, który poprzez obecnych na wydarzeniu animatorów Klubu DRIvera promował hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.

Festiwal, organizowany po raz trzeci przez Studenckie Koło Naukowe Chemików KOLLAPS, zdążył już wyrobić sobie markę wśród braci studenckiej. Dwudniowa impreza adresowana była do wszystkich zainteresowanych szeroko pojętą kulturą piwa – uczestnicy mieli niepowtarzalną okazję poznać tajniki piwowarstwa domowego, dowiedzieć się więcej o fascynującej sensoryce piwa, a także spróbować nieznanych gatunków złocistego trunku. Wykłady i warsztaty zostały poprowadzone przez znanych piwoznawców – między innymi przez Wielkiego Mistrza Bractwa Piwnego Marka Suligę, co stanowiło gwarancję wartości merytorycznej przekazywanych informacji.

Dużym zainteresowaniem studentów obecnych podczas drugiego dnia Festiwalu cieszyło się stoisko Klubu DRIvera – klubu zrzeszającego  ludzi, którzy chcą się dobrze bawić, ale dbają także o bezpieczny powrót po zakończeniu imprezy. Takie właśnie zasady były przekazywane przez animatorów klubu, którzy zachęcali studentów do spróbowania swoich sił na symulatorze jazdy. Prowadzenie pojazdu z założonymi alkogoglami pozwoliło młodym kierowcom na doświadczenie tego, w jak wielkim stopniu zmienia się nasza percepcja po wypiciu nawet niewielkiej porcji alkoholu.

Obecna na Festiwalu Danuta Gut, Dyrektor biura Zarządu Związku Browary Polskie, podkreślała, jak ważna jest edukacja młodych ludzi w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu  – „Prowadzone przez nas od kilku lat akcje pod hasłem <<Nigdy nie jeżdżę po alkoholu>> mają na celu uświadomienie ludziom, że nigdy nie wolno łączyć alkoholu z prowadzeniem pojazdów, gdyż nie istnieje tzw. „bezpieczna” ilość alkoholu, po której można prowadzić pojazd.  Jest to szczególnie istotne w przypadku młodych ludzi, aby byli ambasadorami filozofii promującej zasadę „Piłeś – nie jedź”.

 

Galeria