Cała Polska zaangażowana w akcję „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Ze statystyk Policji wynika, że przez miesiąc trwania kampanii, tj. od 9 czerwca do 9 lipca, przeprowadzono łącznie 505 539 kontroli drogowych, w trakcie których rozdawanych było 440 tys. naklejek. W inicjatywę angażuje się coraz więcej podmiotów, które chcąc zamanifestować hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” pomagają w dystrybucji naklejek. 

Walka z niewiedzą i przyzwoleniem społecznym

Od początku czerwca, na terenie wszystkich województw Policja rozdaje naklejki podczas działań prewencyjnych. Dzięki zaangażowaniu policji jest gwarancja dotarcia do jak największej ilości kierowców w Polsce. Jak powiedziała Danuta Gut, dyrektor Związku Browary Polskie oraz koordynator akcji: Zmiana postaw i zachowań użytkowników dróg leży w interesie wszystkich zainteresowanych stron, władz, policji, organizacji, producentów i pracodawców. Stąd tak szeroka koalicja w tej inicjatywie. Kierowcy często są nieświadomi oddziaływania alkoholu na organizm, spożytego nawet na długo przed ruszeniem w drogę i że nawet po spożyciu niewielkiej ilości alkoholu, ich zdolności psychomotoryczne mogą zostać zaburzone. Brak informacji
i właściwej edukacji oraz przyzwolenie społeczne na jazdę „na podwójnym gazie” to najczęstsze przyczyny wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców
.

 

Koalicja rośnie w siłę

W pierwszych tygodniach trwania działań przyłączyły się do niej takie podmioty jak Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, firmy obsługujące floty samo­chodowe – Carolina Fleet Management, Carolina Toyota Wola – autoryzowany salon i serwis Toyoty oraz projekt edukacyjny Świadomy Kierowca – realizowany przez firmę Safety Logic. Do dystrybucji przyłączają się również media, dodając naklejki do nakładu swojej gazety. Dołączył już Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny, pomoc oferują również Gazeta Pomorska oraz Gazeta Lubuska. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministra Gospodarki.

Wszyscy partnerzy zachęcają zainteresowane podmioty do przyłączania się do kampanii i dalszego upowszechniania znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wśród jak największej liczby użytkowników dróg, czyniąc z niego symbol manifestu odpowiedzialnych – trzeźwych kierowców. Więcej informacji na stronie www.nigdyniejezdzepoalkoholu.pl

 

Dodatkowe informacje:

 

Danuta Gut

ZPPP – Browary Polskie

Tel.  22 850 9114

media@browary-polskie.pl

Katarzyna Tarapata

Marketing & Communication Consultants

Tel. 606 888 659

tarapata@mcconsultats.pl