Gala The Brewers of Europe podkreśla rolę sponsorowania sportu w dobie kryzysu

BRUKSELA, 22 listopada 2012: Podejmując tematykę roli piwa w sponsorowaniu sportu, doroczna gala The Brewers of Europe podkreśliła odpowiedzialną role, którą ponad 3500 europejskich browarów odgrywa we wspieraniu sportu amatorskiego i zawodowego.

Wydarzenie pod nazwą ‘Beer Serves Europe’ odbyło się w Brukseli, gdzie liderzy UE dyskutowali o tym, w jaki sposób stymulować wzrost gospodarczy tnąc przy jednoczesnym ograniczaniu wydatków publicznych. Równolegle odbywały się przygotowania do 40. Unijnego Otwartego Forum o Alkoholu i Zdrowiu, jakie miało miejsce następnego dnia, gdzie omawiano kwestie związane ze szkodliwymi skutkami spożywania alkoholu, edukacją młodzieży oraz marketingiem społecznym.

W dyskusji panelowej, szef Wydziału ds. Sportu Komisji Europejskiej, Michał Krejza, ponownie podkreślił, że sport jest fundamentem dobrej kondycji społeczeństwa europejskiego, eksponując podstawową rolę sektora prywatnego w finansowaniu sportu, tak jak to ujmuje Biała Księga Sportu Unii Europejskiej.

“Sport jest siłą napędową gospodarki, rynku pracy i interakcji społecznych zarówno na poziomie amatorskim, jak i zawodowym, a sponsoring jest ważnym źródłem przychodów, które grają istotną role w rozwoju sportu” – powiedział w swoim przewodnim wystąpieniu dr Emanuel Macedo de Medeiros, prezes Europejskiej Zawodowej Ligii Piłki Nożnej.

Dodał, że “jeżeli kryzys w strefie Euro ma być zażegnany, a kluczowe sektory, takie jak sport czy browarnictwo mają pozostać konkurencyjnymi i opłacalnymi, konieczne jest działanie w zrównoważonym środowisku biznesowym. Jakiekolwiek działanie w celu dalszego ograniczania sponsoringu przez browary jest zatem krokiem w niewłaściwym kierunku.”

Ponadto w tymże panelu p. Pavlos Photiades, Dyrektor Zarządzający Photos Photiades Breweries podkreślił, że jego browar wspiera setki wydarzeń sportowych i kulturalnych na Cyprze, mówiąc, że “jesteśmy głęboko zaangażowani we wspieranie sportu amatorskiego, społeczności i integrację społeczną. Nasze wsparcie gwarantuje dorosłym drużynom dostęp do koniecznego sprzętu oraz obiektów, promując aktywność oraz zdrowy styl życia oraz szerzenie ideałów olimpijskich.”

Browary europejskie, które generują około 2 milionów miejsc pracy w całej Unii Europejskiej, wydają miliard Euro rocznie na sponsoring oraz wspieranie swoich społeczności. 62% tej kwoty przeznacza się na wydarzenia lokalne, pokrycie kosztów operacyjnych organizacji sportowych w czasach zaciskania pasa przez rządy. Tylko 11,9% przeznacza się na duże imprezy sportowe.

Sponsoring browarów jest kołem ratunkowym dla lokalnych wydarzeń, w tym o charakterze sportowym, z których wiele po prostu by się nie odbyło bez wsparcia ze strony lokalnych browarów i lokali”, powiedziała panelistka Brigid Simmonds, Dyrektor Wykonawczy British Beer and Pub Association, Wiceprezes Sport and Recreation Alliance oraz autorka ‘Developing Partnerships in Sport and Leisure’.

Alberto da Ponte, Prezes The Brewers’ of Europe zamknął wydarzenie mówiąc, że “łatwo jest przeoczyć pozytywny wpływ europejskiej branży piwowarskiej na społeczeństwo, kulturę i gospodarkę. My jako browary chcielibyśmy nadal wspierać lokalne społeczności i stanowić ważną część europejskiej tkanki społecznej oraz lidera w promowaniu odpowiedzialnej konsumpcji.”

Wystąpienia ukażą się wkrótce na stronie internetowej www.beerserveseurope.eu