Mur(al)em za trzeźwością

Początek sezonu urlopowego to dobry moment, by wszystkim ruszającym w drogę przypomnieć, że oprócz przepisów drogowych każdego kierowcę obowiązuje odpowiedzialna postawa oraz bezwzględna  trzeźwość za kółkiem. Hasła te stały się punktem wyjścia dla kampanii muralowej, którą przygotował Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji w ramach II edycji ogólnopolskiej akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. 

W związku z inauguracją kampanii w dniach 6 i 7 lipca w Warszawie, Poznaniu, Gdyni i Lublinie odbyły się spotkania prasowe poświęcone tematowi odpowiedzialnej – trzeźwej jazdy. Briefingi miały nietypowy przebieg – organizatorzy kampanii zaprosili przedstawicieli lokalnych mediów wprost pod murale, by porozmawiać o tym, co oznacza odpowiedzialność za kółkiem, a także przedstawić założenia i cele kolejnej edycji inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. W tym roku pomysłodawcy akcji pragną dotrzeć z przekazem nie tylko do kierowców, ale także do ich bliskich, przyjaciół i współpasażerów, by uświadomić im, że ich postawa – sprzeciw lub przyzwolenie na jazdę „na podwójnym gazie” – ma olbrzymie znaczenie dla bezpieczeństwa nie tylko ich samych, ale też innych użytkowników dróg.

Wielkoformatowe murale to pomysł na zwrócenie uwagi jak najszerszych grup odbiorców na kwestie odpowiedzialnych zachowań za kierownicą. Uczestniczący w spotkaniach przedstawiciele Policji podkreślali, że oprócz działań kontrolnych mających na celu eliminowanie zagrożeń w ruchu drogowym, niezwykle ważnym ogniwem łańcucha profilaktyki są kampanie społeczne o charakterze edukacyjnym, dzięki którym świadomość użytkowników dróg jest coraz większa i dzięki którym – jak pokazują statystyki – z roku na rok spada liczba kierowców prowadzących po spożyciu alkoholu.

Galeria