Warsztaty kulinarne „Love Beer”

26 lutego, w Akademii Kulinarnej Whirlpool w Warszawie odbyły się pierwsze warsztaty kulinarne w ramach kampanii „Love Beer”, prowadzonej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Podczas warsztatów, uczestnicy wydarzenia przekonali się, że piwo to trunek towarzyski, który łączy ludzi i wyśmienicie czuje się w kuchni. Goście dowiedzieli się jak i z czego powstaje piwo oraz w jaki sposób należy je serwować i degustować oraz, że piwo idealnie łączy się z nawet najbardziej wyszukanymi potrawami. Po świecie piwnych stylów, rytuałów i kulinariów gości oprowadzali: Michał Kopik – piwowar, sensoryk i piwoznawca oraz Marco Ghia – szef kuchni, wielokrotny juror w konkursach kulinarnych oraz współzałożyciel Akademii Kulinarnej Whirlpool.

Piwo w kuchni i od kuchni

Michał Kopik opowiedział uczestnikom warsztatów o historii piwa, składnikach, z których powstaje złoty trunek oraz o roli zmysłów w degustacji i technikach doboru piwa do potrawy. Wskazówki eksperta posłużyły gościom do oceny wybranych stylów piwnych.

Następnie pod okiem Marco Ghia uczestnicy przygotowali sześć potraw z wykorzystaniem skrupulatnie dobranych przez szefa kuchni gatunków piwa. W pierwszej kolejności powstały przystawki w postaci tatarów, których smak wzbogaciły ciemne piwa typu bock. Po nich przyszedł czas na gulasz z piwem porter oraz risotto przygotowane na bazie piwa pszenicznego. Na tak wykwintnej uczcie nie mogło zabraknąć deserów – piwnej wariacji tradycyjnego włoskiego Tiramissu, czyli  Beeramisu oraz Panna Cotty. Tym razem kawę, którą nasączany jest biszkopt Tiramisu zastąpiło wytrawne piwo stout. Delikatny smak Panna Cotty podkreślił natomiast sos malinowo-rozmarynowy z dodatkiem piwa typu American Pale ALE.

Uczta trwała do późnych godzin wieczornych. Uczestnicy opuścili studio bogatsi o wiedzę dotyczącą piwa oraz pełni pomysłów na nowe piwno-kulinarne połącznia. 

Galeria