Wiosenna Akademia Piwa w Food Lab Studio

Piwo to trunek smaczny, aromatyczny, orzeźwiający, a nawet … upiększający! Przekonali się o tym blogerzy i dziennikarze, którzy 26 marca licznie przybyli do Food Lab Studio na warsztaty zorganizowane przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie w ramach kampanii „Love Beer”.

Marcowe spotkanie odbyło się pod hasłem „Wiosenna Akademia Piwa”, a że „akademia” w nazwie zobowiązuje, organizatorzy zadbali, by gościom spragnionym piwnej wiedzy zaaplikować sporą jej porcję i to w najlepszym, eksperckim wydaniu. Część teoretyczną otworzył Maciej Chołdrych, sensoryk i piwoznawca – specjalista, przed którym złocisty trunek nie ma żadnych tajemnic. Swój krótki wykład, przeplatany anegdotami z piwnego świata, poświęcił historii złotego trunku, głównym składnikom używanym do jego wytwarzania, roli zmysłów w degustacji, a także sposobom dobierania piwa do potraw.

Następnie piwo pod lupę wziął kobiecy duet w składzie: Dorota Osóbka, dietetyk i Joanna Hirszler, kosmetolog. Ekspertki wprowadziły gości w arkana „piwnej kosmetologii”, opowiadając o pielęgnacyjnym działaniu naturalnych składników, wykorzystywanych do produkcji złocistego trunku, czyli słodu, drożdży oraz chmielu.

Po inspirującej części teoretycznej uczestnicy warsztatów ćwiczyli się w sztuce kulinarnej pod mistrzowskim okiem Jerzego Sobieniaka, którego entuzjazm i pasja do gotowania szybko udzieliły się wszystkim obecnym, towarzysząc gościom aż do finałowej degustacji, gdy na stołach pojawiły się takie wysmakowane piwno-kulinarne zestawy, jak: parfait z wątróbek drobiowych na maślanej grzance z powidłami figowymi, podane z piwem typu bock czy bouchées à la Reine z parzonym łososiem i duszoną roszponką serwowane w towarzystwie piwa pszenicznego.

Było pysznie, radośnie i bardzo towarzysko, co tylko potwierdziło tezę, że piwo świetnie czuje się w kuchni, a najlepiej smakuje wtedy, gdy można się nim dzielić!

Galeria