Z dumą uwarzone w Polsce!

Przez:
 w: Dla mediów, Informacje prasowe

Z dumą uwarzone w Polsce!

 

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie i Polska Agencja Inwestycji i Handlu prezentują znak promujący polskie marki piwa: „Proudly made in Poland”. Browary będą wyróżniać nim piwo wysyłane i sprzedawane zagranicą. Obecnie polskie piwo trafia do ponad 80 krajów świata. Znak ma podkreślać najwyższą jakość piwa warzonego w naszym kraju.

 

„Proudly made in Poland” jest wspólną inicjatywą Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego i zrzeszonych w nim browarów członkowskich oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Ma przede wszystkim promować rodzime, polskie marki piwa i budować wizerunek Polski jako kraju pochodzenia produktów spożywczych najwyższej jakości oraz wiarygodnego i wartościowego partnera handlowego.

Pierwsze browary

Znak „Proudly made in Poland” informuje konsumentów na całym świecie, że piwo, na którym go umieszczono zostało wyprodukowane w Polsce. Tradycje piwowarskie na ziemiach polskich sięgają początków naszej państwowości, a w ostatnich latach Polska wyrosła na trzeciego największego producenta piwa w Europie. – Mamy powód do dumy. Piwo z polskich browarów to produkt najwyższej jakości – uwarzony z doskonałych polskich składników, czerpiący z wiedzy i doświadczenia wielu pokoleń naszych piwowarów – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny ZPPP Browary Polskie. Zainicjowanie projektu „Proudly made in Poland” to praktyczna realizacja celu sformułowanego w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, którym jest „wdrożenie systemu promocji polskiej żywności, który zapewni zwiększenie udziału polskich produktów żywnościowych w handlu z rynkami zagranicznymi, poprzez wzrost rozpoznawalności marek i ich konkurencyjności”.

Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu podkreśla: – Projekt „Proudly made in Poland” branży piwowarskiej jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą. Jestem przekonany, że będzie stanowił zachętę dla zagranicznej ekspansji innych branż i kategorii produktów spożywczych. Mamy naprawdę doskonałe produkty o światowej jakości, które z dumą powinniśmy promować zagranicą.

Rośnie znaczenie eksportu piwa

Od wejścia Polski do Unii Europejskiej eksport (denominowany w złotych) wzrósł po korekcie o inflację o 344,3 proc. Z uwagi na wysoki stopień nasycenia polskiego rynku, eksport staje się coraz istotniejszy dla producentów piwa. W 2017 r. Polska wyeksportowała ponad 3,3 mln hl piwa, co stanowi wielkość rocznej produkcji piwa w Chorwacji. Głównym kierunkiem eksportu polskiego piwa są kraje Unii. Piwo z Polski od wielu lat piją również konsumenci w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W ubiegłym roku polskie piwo zdobyło kolejne rynki: w Azji oraz Ameryce Południowej i Środkowej. Smak polskiego piwa mogą dzisiaj poznać konsumenci z ponad 80 krajów świata.

 

Tabela 1 – Główne kierunki eksportu piwa z Polski w 2017 r.

 


(źródło: GUS)

Znak „Proudly made in Poland” będzie umieszczany na markach piwa największych krajowych producentów zrzeszonych w ZPPP – Browary Polskie: Kompanii Piwowarskiej, Carlsberg Polska i Grupy Żywiec. Pierwsze partie produktów z etykietą „Proudly made in Poland” są już dostępne na niektórych rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii.